sobota 16. září 2017

V. E. Schwab: Temnější tvář magie


 Autor: V. E. Schwab

Nakladatelství: Argo

Žánr:  Literatura světová, Fantasy, Pro děti a mládež

Počet stran: 342 stran

Rok vydání: 2016

Anotace (zdroj)

Tato autorka nám byla představena prostřednictvím hned dvou knih. Divoká píseň a Temnější tvář magie. Ti všímavější už ji ale mohli zaregistrovat v sérii Archív. Dnes ale budu mluvit o knize nejnovější a to Temnější tvář magie, pro ty co knihu četli a líbila se jim stejně jako mě tak mám potěšující zprávu, za chvilku vychází druhý díl. Dnes ale o tom prvním.


Hlavním tématem této knihy je Londýn. Kdo by ho nemiloval? Město lásky je prý Paříž, nevím proč se to říká. Já tam byla a dokonce i se svojí tehdejší láskou. A nezamilovala se. Kde jsem se ovšem zamilovala do muže i do města? Ano v Londýně. Dost ale o mě dnes to je jen o knize. 



Představ si že Londýn jako takový, jak ho všichni známe a milujeme existuje, ale říká se mu Šedý Londýn. Protože existují ještě tři další paralelní města téhož názvu a dokonce i s podobnými ulicemi. Jeden je bílý druhý červený a třetí černý, dohromady tedy čtyři. Ani jedeno z měst netuší, že existuje jeho lepší, či horší část. Jsou však tací, kteří o těchto podivnostech vědí a jsou dokonce tací kteří umění mezi těmito barevnými Londýny přecházet. Jsou ovšem pouze dva. Nikdo neví proč zrovna oni mají to privilegium a mohou cestovat. Takovýmto lidem se říká Antari (z mého pohledu to jsou takoví pošťáci co nosí vzkazy a dopisy mezi jednotlivými vladaři a panovníky :D ) a shodou okolností náhod hlavní postava této knihy jím je. Kell měl štěstí a narodil se s velice silnou mocí, kterou umí skvěle ovládat. Jednou se vypraví do Bílého Londýna kde sebou do Červeného Londýna přinese spoustu starostí a také společně s hlavní ženskou hrdinkou této knihy Lilou. 

Autorka nás tímto vezme do poměrně složitě vymyšleného světa kde se pohybujeme ve čtyřech rozdílných ale v základě stejných paralelách. Všechny Londýny si jsou tak podobné ale ve spoustě věcech se rozcházejí ale pak zjistíš, že je to jako když se díváš do zrcadla. Jsi to ty ale nejsi to ty. Víš co tím myslím? Magie je pro nás středobodem. V jednom městě krásně voní po květinách v Bílém Londýně páchne smrtí v Šedém žijeme my a Černý? Ten je uzavřený, protože lidi si neuměli magie vážit a přerostla jim přes hlavu. Doufám, že ty otazníky které mi ještě teď plují hlavou se rozpustí po přečtení dalších dílů, na které se už teď těším. Zatím to je pro mne jen takový rozjezd. 


Jak jsme už zvyklý a i v tomto příběhu se opakuje boj dobra se zlem. Na hrdiny čeká spousta nástrah a těžkých úkolů. Jestli přemýšlíš nad tím, proč je pro mě příběh jen takový rozjezdový, je to tím že mi tam chyběla akce. Neříkám, že tam žádná nebyla, ale bylo to takové pomalé a táhlé. To NĚCO se začalo dít až s koncem stránek a to bylo málo, tím ale neříkám, že kniha byla nudná a do čtení bych se musela nutit, protože o překvapení nebyla nouze!

Autorka přesně ví co čtenáři chce v jaké kapitole předat, obdivuji její styl psaní a slovní zásobu, která je knihu od knihy stále lepší a lepší. Jsem také ráda že se z příběhu nestala romance o dvou mladých lidech a spíše se tam řešila magie světů, přátelství a rodina. Většinou vidíme příběh očima hlavních postav občas na vyplnění děje přeskočíme na postavu vedlejší ale to jen na doplnění kontextu a lepší pochopení toho, co se v Londýně zrovna udává. 

Pro mě byla největší záhadou hlavní postava (a hned na druhém místě Černý Londýn). Stal se pro mě takovým zvláštním člověkem, který si neumí užívat života, i když byl v Červeném Londýně a cítil lásku k rodnému městu znělo to tak nějak smutně, moc jsem mu to nevěřila. Myslím, že hlavním důvodem bude trápení ohledně rodiny o které vůbec nic nevím. Lilu jsem zase viděla jako roztomilého diblíka a opravdu si ji zamilovala, možná proto že není tak tajuplná a záhadná jako Kell. Prostě hned víš, co od ní očekávat. 

Celkově bych knihu shrnula jako dobrou. Ne špatnou ale ne dokonalou. Myslím si, že čtenáři tuto knihu spíše ocení až budeme znát celý příběh a jako celek to pro nás i tebe pokud knihu hodláš číst bude vzácnější a ojedinělé. A pokud se ptáš jestli si máš knihu přečíst tak ano, ale počkej si než vyjde druhý díl (31.10. 2017) aby jsi rovnou navázal/a v ději.

 Zajímají tě i další knížky od této autorky tak si dávej pozor knihy se jménem Victoria Schwab jsou pro mladší čtenáře tzv YA a knihy se jménem V. E. Schwab jako je Temnější tvář magie jsou pro starší čtenářskou kategorii. Přeji pěkné čtení :)



Žádné komentáře:

Okomentovat