pondělí 25. září 2017

Sebastien de Castell: Divotvůrce

Autor: Sebastien de Castell

Nakladatelství: Egmont ČR


Žánr:  Romány, Literatura česká, Fantasy


Počet stran: 408 stran


Rok vydání: 2017

Anotace (zdroj)
Divotvůrce Magie je zrádná hra. Kellen je pouze několik okamžiků od svého prvního magického souboje a čtyř zkoušek, které z něj mají udělat divotvůrce. Je tu však jeden problém: jeho magie je slabá. Jste-li zavěcenci Jan’Tepu a blíží se vaše šestnácté narozeniny, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti. Buď to, nebo mít v záloze nějaký zázrak. Jenže Kellen nemůže spoléhat ani na jedno z toho. Nezdědil totiž žádné magické nadání a nemá tedy výjimečné schopnosti jako ostatní. Ví, že bude muset použít pár triků, aby nezneuctil svou rodinu a nestal se sha’tepským sluhou. A tak, když do městečka přibyde rázná a přímočará cizinka, Kellen je samé ucho. Ferius Parfax je ostřílená světačka, vyhnankyně, kterou musí uživit bystrý rozum a tři balíčky karet. A s kartami, které mu rozdal nemilosrdný osud, se Kellenovi bude hodit každá pomoc. První svazek napínavé série nabité triky, pastmi a neuvěřitelnými průpovídkami mluvícího veverčáka. 

Instagram je v této době nejpopulárnější internetová plantforma, aspoň v mých kruzích. I díky němu jsem natrefila na tuto knihu. Zaujala mě nejen svojí obálkou (ano, ukamenujte mě, soudím knihy podle obálky), ale i svojí zajímavou anotací. A mé srdce po ní zautožilo, proto hned jak jsem přiletěla zpět do České republiky z dovolené, má cesta vedla do knihkupectví pro tuto krásku.

Díky autorovi jsem měla možnost seznámit se s budoucím šestnáctiletým mladíkem, který stojí před zatím svojí nejtěžší životní zkouškou, no ony jsou vlastně čtyři. V každé musí prokázat svoji sílu a ukázat chytrost a nadanost pro magii. Teď tě určitě napadlo no jo zase magie, zase čarodějové a zase kouzla. To je sice pravda, ale tady se jedná o úplně jiný svět než na jaký jsme byli zvyklý. Magie se nemusí probudit u každého člověka. Buď se z tebe stane sluha nebo kouzelník, nadřazený a podřazený. Každému jsou při narození vytetovány kolem paže náramky, kroužky říkej si tomu jak chceš. Když jsi dostatečně nadaný, staneš se skvělým kouzelníkem a prolomíš všechny náramky, kterých je dohromady šest, můžeš tak vládnout třeba ohněm, vzduchem nebo železem. Neuspěješli, staneš se sluhou, nickou, pomocnou sílou o kterou pravý kouzelník nezavadí ani pohledem a tvé náramky budou do konce života jen blednout. 

Náš hrdina Kell pochází z velice mocného rodu. Proto jsou na něj kladeny velké nároky. On bohužel nemá žádnou magickou moc, neumí ji v sobě probudit a nepomáhá ani to, že zná a ví všechna magická slova i fomulky, jak se správně nahnout, propojit paže a dokonce i jak správně zdůraznit jakou slabiku při kouzlení. Jeho magie je mrtvá, nebo jen spí? Pravým opakem je jeho mladší třináctiletá sestra. Ta je ve svém věku nadprůměrná kouzelnice a všichni ji uznávají, jen na Kella pohlížejí z vrchu a tiše si šeptají něco o ostudě tak mocného rodu. Kell je prostě smolař a to velký. Díky své smůle se seznámí s hlavní ženskou postavou a to velice tajemnou a záhadnou Ferius Parfax, která o sobě tvrdí, že je kartografka. Oba dva si vzájemně zachraňují kůži, což je propojí a stávají se z nich přátelé. Pomůže Ferius Kellovi v jeho snu? Stane se Kell mocným čarodějem jako je jeho otec?



Z Kella se pomalu ale jistě stává vyvrženec a odsoudí ho i dva nejlepší přátele, kteří mi v celém ději lezli doslova krkem i ušima. Obtloustlý chytrák, který sice byl jeho nejlepším přítelem, ale zavrhne ho jen kvůli tomu že není mocný a silný. A sličná dívka do které je Kell zamilovaný už od malička. Autor ji sice popisuje jako nezkušenou a přehlíženou, mě ale v příběhu vůbec neseděla. Samozřejmě když tu máme kladné postavy musíme tu mít i záporáky. Nečekejte od nich nic nového takový ti klasičtí hrubiáni. Hloupý, chytrý a mazaný, krutý ale strašpitel. Teď jsem popsala dva kouzelníky a jednoho z Kellových spolužáků, všichni to jsou synové patřící do dalšího starodávného a mocného rodu. Za to Ferius je a bude pro mě záhadou. Autor sice po dobu celého příběhu odkrývá něco málo z její života, co a proč. Jako člověka a nějaké bližší charakterové rysy neodkryje vůbec. Snad to napraví v daších dílech.

Celkově jsou charaktery postav napsány dobře. Každá je jiná i něčím odlišná. Podle mého názoru si autor dal nejvíce záležet na hlavních hrdinech, na Kellovi a na Ferius. Takové jsem zatím v žádné jiné knize nepoznala. Kell je sice smolař a nerd, ale takový jiný. Čím dál ubíhají stránky seznamujeme se s mnoha novými postavami jak lidskými tak zvířecími. Možná tě zaujalo to zvířátko, které je na přebalu knihy na Kellových ramenech. Teď tě možná trochu naštvu, ale o něm ti nepovím nic ... haha.


Tím, že charakter každé postavy je jiný a všichni se drží ve svých kruzích do kterých zapadají, pomohou ti si i lépe představ místa na kterých se odehrávají boje, dialogy a nová seznámení. Celý děj se odehrává v jednom městě, není to ovšem vůbec na škodu, při čtení to ani nepoznáš, určitě to není mínus knihy. Právě naopak. Autor k němu vymyslel skvělou historii, která ti pomůže doodhalit tajemství kouzelníků, které vypoví i hodně z toho jaký rod jsou. Myslím si, že to bude hrát zásadní roli v dalších dílech. 

Kniha pro mě byla jako malina. Přečetla jsem ji za pouhý den a to už o něčem svědčí, nemyslíš? Pro někoho se může zdát čtyřista stran jako hodně, ale příběh je napsaný tak hezky čtivě a v každé kapitole jsou vodítka, která pohánějí tvůj chtíč vědět stále víc a víc. Během čtení jsem ani nepřemýšlela nad tím jak by to mohlo být a prostě jsem četla dál a dál. Autor mi vše odkryl sám, proto na konci děje mě překvapilo, že jsem na to nepřišla sama, vždyť to byl jasný boj a úplně klasická zápletka. Příběh se mi ale tak dobře četl, že jsem opravdu neměla čas na přemýšlení a prostě četla. Jedná se sice o klasický problém jako jsi četl již v mnoha knihách, zde jsou ale malé drobnosti, které se pojí ve velké a nakonec je zde něco nového, svěžího a neokoukaného.

To, že se hlavní zápletka jeví jako problém, který je okoukaný z ostatních příběhů, neberu jako zápor. Myslím si, že to je pro autora jen takový rozjezd. V tomto svazku jsme se seznámili a hlavně poznali charaktery postav. Byl tu sice nějaký problém, ale vyplynula na povrch děsivá minulost města i kouzelnického rodu a to podle mého bude velká zápletka v dalších dílech. A jestli má kniha pro mě nějaký zápor? ANO má, bohužel. Jednalo se o kapitolu sedmnáct, nechci ti prozrazovat co se v ní dělo, jen byla vykreslena trochu moc. Prozradím ti jediné. Jedná se o kouzelníky a zvíře. To mi prostě vadilo, vraždění lidí přecházím mrknutím oka, ale jakmile jde o zvíře, nenesu to dobře.

Já sama jsem z knihy nadšená a už teď se těším na další díl. Někde na internetu jsem ho viděla s modrým přebalem, který byl situovaný podobně jako první díl a byl na něm vyobrazen Kell s Ferius jako karta. Také jsem zaregistrovala datum 7. října vydání tohotu dílu bohužel už nikde nebylo uvedeno 2017 nebo 2018. Já sázím spíše na to pozdější datum což mě docela mrzí. Určitě bych ti knihu doporučila, protože u mě se řadí do toho nejlepšího co jsem zatím četla v tomto roce. Přeji pěkné čtení :)


Fotografie patří do mé osobní book sbírky. 

Žádné komentáře:

Okomentovat