pátek 22. září 2017

Dot Hutchison: Sběratel motýlů


Autor: Dot Hutchison

Nakladatelství: XYZ

Žánr: Dobrodružné, Romány, Thrillery

Počet stran: 354 stran

Rok vydání: 2017

Anotace(zdroj)

Krása ještě nikdy nebyla tak děsivá… První díl oceňované trilogie Sběratel. Izolovaná zahrada, kvetoucí rostliny a… sbírka nádherných motýlů – mladých žen, které byly uneseny. O to vše pečuje Zahradník, zvrhlý muž posedlý uchováváním krásných dívek. Jediná přeživší Maya postupně odkrývá podrobnosti o tomto děsivém místě i o svém vězniteli. Jak se jí ale podařilo utéct? Přežily i další dívky? Agenti FBI Victor Hanoverian a Brandon Eddison musí vyřešit rozhodně nejotřesnější případ své kariéry.
V této knize se budeme pohybovat ve dvou dějových rovinách a zároveň i na dvou dějových místech. Nečekej zde žádné kapitoly čas a jednotlivé linie jsou odděleny pouze malými motýlky. Jedna část se odehrává v minulosti a druhá v přítomnosti. Svůj příběh nám vypráví mladá dívka Maya a poslouchají ho dva policisté nebo spíše agenti, Victor Hanoverian a Brandon Eddison. Maya je na svůj věk velice inteligentní odvážná žena až to oba muže překvapuje. Ona a další dívky byli součástí promyšleného plánu, který sestrojil muž, kterému všechny říkaly Zahradník. Vytvořil místo, zahradu ve které uchovával všechny své sesbírané, krásné motýly. Udržoval si je tam pro svoji potěchu a své potřeby ovšem krása je jen těžko udržitelná a každá dívka, kterou on lapil nebyla tak lehce přizpůsobivá, že by v zahradě dokázala žít a přežít. Vždyť i motýli žijí jen krátce. 

Je to Callophrys Eryphon, povzdechla si Lyonette.


Maya vypráví svůj příběh. Vypráví ho od prvních okamžiků, které si pamatuje až do chvilek, které ji dostali do výslechové celý. Pomalu nám odkrývá svůj život. To jak byla nemilované dítě, jak si ji rodiče nevážili a nemilovali ji. Všechno to, co nám říká dokonale vysvětluje její povahu i to jak inteligentní je. 

Jak už některým došlo, celý příběh je postavený na charakteru hlavní postavy Mayi. Samotný děj nám odhaluje stránky jejího temného života, který převykládává policistům a díky tomu poznáváme i charaktery obou dvou mužů. Mladého Victora, kterému se Maya zamlouvá a staršího Brandona, který je netrpělivý a myslí si, že ona sama má ve vraždách prsty. Může to tak být? Je Maya do celého případu nějak zapletená?

Já jsem Myscelia Ethusa, dodala Bliss.


Čím déle budete číst, tím hlouběji se budete nořit do samotného středu zápletky celé knihy a musím přiznat že jo, zabralo to a zabralo to tak že jsem knihu přečetla jedním dechem za den.Vpadla jsem do života postav tak rychle, že jsem ani nevěděla jak. Svět v knize je zcela reálný proto mi nepřišel žádný kousek děje přitažený za vlasy, vše pro mě bylo skutečné. Opravdu jsem si říkala, jo tohle by mohlo existovat. 

Když jsem si knihu přečetla hledala jsem o ní nějaké zajímavé informace a pročítala diskuzní fóra na internetu. Už nevím kde nebo v jakém článku byl příběh srovnávaný se světoznámým Hannibalem. Což mě docela zaskočilo. Ještě, že jsem tento fakt nevěděla při čtení. Možná bych od knihy očekávala až moc a byla zklamaná. Na Zahradníkovi není podle mého s Hannibalem společná ani nitka na šatech. Každý je povahou i svojí úchylkou úplně jiný jako Měsíc a Slunce. Možná by pro mě kniha neměla takovou cenu jako má teď. 

Po celou dobu příběhu jsem si myslela, že dám knize na databázi knih pět hvězdiček, ale ten konec, cože? Omlouvám se za tohle slovní spojení, mě prostě nakrknul. Po celou dobu, celých 330 stránek to bylo bezkonkurenční a konec takovýhle?! No, posuďte sami až po přečtení příběhu. Moje mamka tuto knihu četla přede mnou a říkala mi: Až to dočteš, zajímá mě co řekneš té poslední části. Obě jsme se shodly, že nám ke knize nepasovala.

Mrkni se do chodeb, ale nechodila bych tam po jídle.

V závěru přiznávám, že kniha ode mě má čtyři hvězdičky z pěti a to jen kvůli tomu konci. Už teď se nemůžu dočkat dalšího pokračování! Měly by být ještě další dva díly. Na přebalu je také zdůrazněno, že kniha má v prodeji práva k natočení filmu tak uvidíme čím nás ještě překvapí. Přeji pěkné čtení :)




Žádné komentáře:

Okomentovat