pátek 19. srpna 2016

Stacey Kade: Setkání s duchem

Autor:  Stacey Kade

Nakladatelství: Fragment

Žánr: Pro děti a mládež, Romány

Počet stran: 216

Rok vydání: 2013

Anotace (zdroj)
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale… Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat – spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Alona Dareová měla ve svém životě všechno, královna střední školy, roztesklávačka s velkou kupou kamarádek a klukem, kterého milovala. Občas se ale stane, že nám vše nevyjde, tak jak jsme si to plánovali. Alona umírá, když prchá z hodiny tělocviku, aby se dostala k matce. Srazí ji školní autobus. Zemře, ale nadále zůstává v našem světě jako duch, kterého vidí pouze ne moc oblíbený podivín Will Killian. Je to takový školní vyvrhel, kluk věčně oblečený v něčem neforemném, zmačkaném a černém. Podle Alony prostě cvok, kdo by se sním bavil?

Alona je přesně tím typem Američanky, kterou chtějí všechny dospívající dívky být. Krásná, bohatá oblíbená. Brzy po své smrti, ale zjišťuje, že její život nebyl tak dokonalý, že lež střídala další lež. Její nejlepší kamarádka den po jejím pohřbu, už randí s jejím přítelem, všichni věděli, že spolu tajně chodí, nikdo to ale Aloně neřekl. Nikdo, už nenosí na rukávu černou vzpomínkovou stuhu, kterou měli předešlý den na pohřbu úplně všichni a všude slyší jen samé řeči o tom jaká to byla bezcitná a zlá mrcha.

Alona si myslí, že jediný kdo by ji mohl aspoň trochu pomoct je právě Will, který dal trochu najevo, že ji vidí, snažil se to sice skrýt, Alona ale moc dobře věděla, že ji vidí. Will mezi své spolužáky nikdy úplně nezapadl, nikdo ho nepřijali takového jaký je. On totiž duchy doopravdy vidí. Vidí je, slyší je, oni zatím jen bezcílně bloumají světem a povídají si. Buď povídají sami pro sebe a nebo, což je horší mluví na něj. Will je cíleně ignoruje, někdy to je ovšem na něj moc a když na něj pořvává banda třiceti i více duchů, prostě se složí. Takhle to alespoň bylo do té doby než mu do života vstoupí Alona.

Na stránkách knihy zjistíte jestli se nesnesitelná Alona alespoň z části napravila a dokáže spolupracovat s Willem. Jestli našla ten důvod proč je ještě na světě, proč neodešla. A bude Will chtít aby vůbec někam odešla?

Děj je vyprávěn z pohledu obou dvou postav, což bylo vítaným oživením příběhu. I když byli svědky stejných situací, nepřipadalo mi že by vyprávění bylo ploché a nudné, naopak ani jsem to nepostřehla. Jejich vztah byl lehce předvídatelný, byla jsem zvědavá jestli Alona nakonec zjistí, proč na světě zůstala. Můžete jednoduše vypnout mozek, nechat se unášet dějem, protože tato kniha je takové lehké počteníčko, nejen k vodě nebo na dovolenou, když prostě a jednoduše potřebujete vypnout a na chvilku se vynořit z toho normálního světa. Kniha ti dá docela dost vtipných momentů, zajímavý konec a velice dobrý styl psaní.

I přesto mi příběh přišel zajímavý a originální, protože jsem nikdy nic nepodobného nečetla. Knihu jsem ale dlouho odmítala. To přisuzuji hlavně obálce a hloupému názvu. Čekala jsem nudnou romanci pro teenagery a byla jsem mile překvapena, protože kniha mne opravdu bavila a zaujala, možná právě proto, že jsem od ni nic moc nečekala. Kdyby, ale nebyla na levneknihy.cz i s druhým dílem za 39 Kč, asi by se ke mě vůbec nedostala.


Žádné komentáře:

Okomentovat