pondělí 8. srpna 2016

Kendare Blake: Anna krví oděná


Autor: Kendare Blake

Žánr: beletrie, horory

Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 279
Rok vydání: 2013

Anotace (zdroj)
Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov.
Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.




Ani nevím proč jsem si tuto knihu koupila. Asi to bude tou obálkou. Vždy mě lákaly knihy se zajímavým obalem. Takže když jsem si knihu kupovala ani jsem nevěděla o čem vlastně je.

Obsahem knihy se zabývat nebudu. Myslím, že po přečtení anotace si každý udělá vlastní názor, hlavně nechci prozrazovat víc než je již zveřejněno. Řeknu jen to, že člověk musí popustit uzdu své fantazie a uvědomit si, že právě v tuto chvíli hodlá číst fantasy knihu.


Cas je zajímavý mladík a s Annou tvoří odlišný pár. Škoda jen, že jejich vztah je tam jen lehce nastíněn. On chytrý, silný, dospívající muž. A ona? Zabijácká bestie. Tedy jen ze začátku. Cas je jediný koho Anna nezabije a pomalu si utváří vztah, který je velmi zajímavě popisován. Ze začátku, ale je řádění Anny opravdu kruté. Vraždy jsou naštěstí rychlé a autorka se nijak nevyžívá v detailech. I když mám tuto pikantnost ráda, zde jsem jí uvítala ve zkrácené podobě. 
Dějově mě kniha velmi zaujala. Kniha má něco kolem 279 stran a to je asi to jediné co bych ji vytkla. Na tak zajímavý a mysteriozní děj mi přišla hodně stručná. Popsala bych víc vztah mezi hlavními hrdiny nebo mezi ním a jeho matkou či vzpomínky na otce. Přidala bych tak 200 stránek. Pak by kniha byla dokonalá. Takhle je pouze dobrá. Je to samozřejmě věc názoru, možná jsem jen zmlsaná Hunger games nebo Miléniem. Ale i přes to Vás děj přímo pohltí a vtáhne do napínavého příběhu a vy nebudete vnímat nic jiného. Já knihu zhltla za večer.


Nevím jestli to byl jen můj pocit nebo kniha končí otázkou hlavního hrdiny. Dočkali jsme se i druhého dílu, který vítám s otevřenou náručí. Jak už jsem ale nastínila, příběh bych nezařadila mezi něco úžasného, co musí každý přečíst. Doporučila bych ji lidem, kteří mají rádi ne příliš zdlouhavé a podrobné děje, skvěle se hodí k odpočinkovému víkendu.

Žádné komentáře:

Okomentovat