neděle 8. října 2017

Mary Louise Kellyová: Kulka

Autor: Mary Louise Kellyová

Nakladatelství: Knižní klub

Žánr: Literatura světová, Thrillery

Počet stran: 336 stran

Rok vydání: 2016

Anotace (zdroj)
Když profesorku francouzské literatury Caroline začne pobolívat zápěstí, ani v tom nejdivočejším snu by ji nenapadlo, že preventivní magnetické rezonance odhalí kulku v oblasti krčních obratlů… Šokovaná Caroline se následně dozvídá, že je adoptovaná, protože její biologické rodiče zastřelili v Atlantě, když jí byly tři roky. Ona sama byla postřelena také, ale přežila. Pachatel nebyl nikdy dopaden. Caroline tedy vyhledá novináře, který o vraždě kdysi psal. Ten jí navrhne, že s ní udělá interview, což by mohlo přitáhnout pozornost veřejnosti, aby se o své minulosti mohla dozvědět více. A opravdu, Caroline se začínají ozývat pamětníci – bývalí sousedé, policista, jež případ vyšetřoval či otcův kamarád. Jenomže i vrazi čtou noviny…
Okolo této knihy byl zase menší boom, který mě odradil od čtení. Takže jsem si jako obyčejně počkala až vše utichne a knihu jsem si půjčila z knihovny a po pravdě jsem ráda za možnost že jsem si ji mohla přečíst, ale taky za možnost ji vrátit zpět. 

V tomto příběhu se seznámíme s  Caroline Cashionovou, která mi byla sympatická pouze tím, že celé dny čte knihy. Tím ovšem její osobní kouzlo, alespoň pro mě končilo. Sama žije klidným a rutinním životem profesorky francouzštiny až do chvíle, kdy náhodou po zdravotních komplikacích zjistí, že jediný důvod jejích obtíží má zaražený v krku a tlačí jí na obratel v páteři. Z lékařského hlediska je to zázrak i problém. Zázrak z toho důvodu, že Caroline zatím přežila bez velkých pohybových problémů až do dospělosti a problém, že kulka, kterou má v těle jí ohrožuje až natolik že by mohla ochrnout nebo dokonce zemřít.  

Maminka přešla místnost, klekla si ke mě a vzala mě za ruce. "Stalo se to, než jsi k nám přišla. Než se z tebe stala naše milovaná holčička." Po tváři jí sklouzla slza.


Námět této knihy bych mohla nazvat šokujícím a slibným příběhem. Když si představíte kombinaci dávných kořenů, podivuhodných vzpomínek vašich blízkých a fakt adoptivní rodiny, člověk by řekl, že tato kniha musí být bestseler, opak je ale pravdou. Autorka zvládla naprosto bezchybně uvést čtenáře do děje, to je ale tak všechno. Když čtenář postupem knihy čeká na gradaci a stále větší a větší napětí příběhu, čeká marně. Tudíž se zdá že jedete stále na stejné vlně, žádná velká se k vám nežene.

Stejně tak jako se chová příběh, chová se i hlavní hrdinka. Nedospělá introvertní paní, která si začne románek se svým doktorem. Ten mi tam přišel naprosto zcestný a vepsaný násilím. Když tohle všechno sečteme vznikne nám postava, kterou si po týdnu nebudete ani pamatovat. Proč vlastně? Vždyť je vám tak nesympatická, že jí ani v průběhu knihy zvlášť nefandíte. Největší chybou autorky se stal přerod hlavní postavy. Jak se jen tak najednou mohla profesorka francouzské literatury tolik změnit? Dovolte mi jen prosté haha, to přeci nejde takhle jednoduše. V jednu chvíli chce být zachumlaná v dece s čajem a s knihou a v druhé chvilce pobíhá s parukou v oblečení, které by si vůbec nevzala a skupuje diamanty nedozírné hodnoty. Taky vám tam tak něco nesedí? 

Když nad knihou budu přemýšlet jako nad celkem, přijde mi že je psaná s naivitou, která je právě přenášená jak na hlavní hrdinku společně s vedlejšími postavami tak i na čtenáře. Toto není jeden z příběhů nad kterým budete přemýšlet dnem i nocí. Není to ani mrazivé čtení ani vážná romance. Já bych tuto knihu doporučila někomu na dovolenou jako oddechové čtení, neurazí nenadchne a na pláži se při čtení pěkně opálíte. Ovšem po zaklapnutí vás nebude nic tížit a vy si budete moct v klidu dojít pro drink nebo zaplavat do moře. Přeji pěkné čtení :)

Žádné komentáře:

Okomentovat